humanrights(حقوق بشر)

حقوق بشر بدون هیچ عامل تبعیضی برای تمامی انسانها می باشد و همه حق برخورداری از ان را دارند .

humanrights(حقوق بشر)

حقوق بشر بدون هیچ عامل تبعیضی برای تمامی انسانها می باشد و همه حق برخورداری از ان را دارند .

شرح ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر

با سلام ودرود

ماده 1 اعلامیه جهانی حقوق بشر

(تمام افرادبشر ازادبه دنیا میایند و از لحاظ حیثیت و حقوق با هم برابرند . همه دارای عقل و وجدان می باشند و باید با یکدیگر با روح برادری رفتار کنند.)

تمام افراد بشر ازاد به دنیا امده اند نفی بردگی انسان و روح ازاد انسان را می رساند در زمانهای قدیم انسان ازاد به دنیا نمی امد بلکه شاید در زمان به دنیا امدن برده تلقی می شد و مالکش انسان دیگری بود او را خرید و فروش می کردند. در گذشته این حق یعنی ازاد به دنیا امدن انسان ا

صلا مورد توجه نبود سالیان سال طول کشید تا بالاخره انسانها به این نتیجه رسیدند که یک انسان به هر شکل و رنگ و هر جا که باشد ازاد است و نمی توان ازادی اورا گرفت .

فجاعع برده داری در دنیای غرب بیشتر به این مسئله کمک کرد این فجایع عظیم باعث شد انسانها خود را در یابند به خود بیاندیشند مبارزه کنند و خود را رها سازند تمامی انسانهای روی زمین این اصل را قبول دارند گرچه منازعاتی در دنیا وجود دارد ولی درظاهر ان را قبول کرده اند و نسبت به دنیای قدیم خیلی خیلی وضع بهتر است گرچه کمی ها و کاستی های بسیاری نیز دیده می شود.

ماده اول ادامه می دهد که به لحاظ حیثیت و حقوق باهم برابرندمعنای ان اینست که حقوقی که پس از این خواهد امد برای کلیه انسانهاست و انها در استفاده و بهره مندی از ان برابرند.

همه دارای عقل و وجدان هستند نیز مورد قبول همه انسانهاست >دیگر ان زمان گذشت که طبقه ای بگوید که اینها مثلا سیاهان عقل ندارن و یا کمتر از ما می باشد در قرن نوزدهم تئوریسینی مردم دنیارا طبقه بندی کرده بود و کسانی را کم عقل و کسانه دیگری را بی عقل دانسته بود >دیگر دوران اینگونه نظریه پردازی به پایان رسیده است واین گونه نظرات مسخره و بی ارزش است.بودند کسانی که زنان را نیز بی عقل می شمردندکه امروزه پنبه انها نیز زده شده است.

در ادامه ماده یک می گوید که مه انسانها باید با روح برادری با یکدیگر رفتار کنند روح برادری یعنی چه؟

در زمانها قدیم انسانها برا اساس زور و قدرت با یکدیگر رفتار می کردند و هیچکس مثلا قبیله یا قوم دیگری را برادر خود نمی دانست یا ثروتمندی فقیری را برادر خود نمی دانست یا سفیدی سیاه را برادر نمی خواند بلکه همه روابط با زور و قدرت بود همچنانی که در عنوانهای قبل گفتم روابط در قدیم با امروز بسیار متفاوت بود و ان دوران بسیار قدرت تعیین کننده بود ولی امروزه تغییر کرده است گرچه هنوز در جاهاییادامه دارد.

در نهایت باید گفت که ماده یک حقوق بشر کلی گویی کرده است و به نظرم برای ماده یک اینگونه گفتن خوب بود و باید تفاسیر ماده یک را در مواد دیگر انپیدا کنیم و ما نیز بیشتر از این به ان نمی پردازیم.

با نام خدا نیز به پایان می رسانم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد