humanrights(حقوق بشر)

حقوق بشر بدون هیچ عامل تبعیضی برای تمامی انسانها می باشد و همه حق برخورداری از ان را دارند .

humanrights(حقوق بشر)

حقوق بشر بدون هیچ عامل تبعیضی برای تمامی انسانها می باشد و همه حق برخورداری از ان را دارند .

شرحی بر ماده 4 اعلامیه جهانی حقوق بشر

ماده 4اعلامیه جهانی حقوق

(احدی را نمی توان به برگی نگه داشت وداد وستد بردگان به هر شکلی که باشد ممنوع است)

این ماده در تکمیل ازادی ماده 3 می باشد انجا به ازادی اشاره شده است و این ماده می خواهد که ان را تشریح کند و بگوید که

منظورش بردگی و داد وستد بردگان است .

نکته مهمی که دراینجا وجود دراد این است که داد و ستد بردگان را به هر شکلی ممنوع کرده است.به نظر می رسد که اگر کسی خود را نیز برده بداند و بخواهد برده باشد(به فرض)او را نمی توان به بردگی کشید خرید یا فروخت.

چگونه در دنیای قدیم انسانها به بردگی کشیده می شدند؟سیاهان به خاطر رنگ پوستشان و همینطور سرخ پوستان برده بودند و حق زندگی و ازادی و حقوق انسانی نداشتند و به علت قدرت سفید پوستان همیشه در اختیار انها بودند.

زندانیان جنگی اسیران میدان نبرد نیز به بردگی برده می شدند تا دیروز انها مردمانی ازاد بودند ولی پس از اسیر شدن برده می شدند صاحبی می یافتند و برای او کار می کردند.افرادی که جرایمی خاص را مرتکب می شدند برده می شدند و حتی اگر خانواده و فرزندی نیز داشتند انها نیز بدون اینکه گناهی مرتکب شوند ازادی را ازدست میدادند.

در بین جامعه اعراب حتی کسی که نمی توانست بدهی خود را بپردازد به بردگی برده می شد وسالها باید برای صاحب خود کار می کرد.زنها نیز به کنیزی برده می شدند که در بسیاری موارد در تمامی جهان از انها استفاده جنسی می کردند و حتی برای کسب در امد انها را به روسپی گری نیز وادار می کردند.

در 1807در انگلستان بردگی ملغی شد و در امریکا نیز پس از سالها جنگ بین شمال و جنوب  ابراهام لینکن بردگی را ملغی کرد.در تمامی دنیا نیز به همین صورت بردگی به پایان رسید و تمامی انسانها ازازادی بهره مند شدند.

دنیای مدرن  توانست با تلاش و کوشش انسانهای اگاه و ازاده بزرگترین ظلمی که بر انسان می رفت را از بین ببردو انسانها بهرهمند از ازادی گردند تا بتوانند در این دنیا بهتر و زیباتر زندگی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد