humanrights(حقوق بشر)

حقوق بشر بدون هیچ عامل تبعیضی برای تمامی انسانها می باشد و همه حق برخورداری از ان را دارند .

humanrights(حقوق بشر)

حقوق بشر بدون هیچ عامل تبعیضی برای تمامی انسانها می باشد و همه حق برخورداری از ان را دارند .

حقوق بشر برای تمام انسانهاست

حقوق بشر برای تمام انسانهاست

حقوق بشر برای تمام انسانهاست

حقوق بشر برای کلیه انسانهاست .معنای ان واضح است یعنی اینکه حقوق انسانی عدالت و ازادی و امنیت و دادگاه بی طرف و منصف و حق مالکیت و حق اموزش برای هر انسانی است که در روی این کره خاکی است از رنگ پوست سیاه و مذهب بودایی و انسانی با عقاید خاص و فرد فقیری در تانزانیا و...کلیه ادم ها هر جا که باشند هر طوری که باشند هر چیزی که داشته باشند و نداشته باشند دارای حقوق انسانی هستند.

چرا اینقدر تاکید می کنم .در ذهن شما شاید  بدیهی بنماید ولی در عالم واقع رفتارهای  انسانها این را نشان نمی دهد  فرهنگ خودمان را بگویم افغان ها از لحاظ مذهب و کیش و ایین و فرهنگ و زبان با ما مشترکند تفاوت بسیار اندکی با ما دارند.

ولی ببینید رفتار مردم ما را با انها.در صف نانوایی حق او را می خوریم چون افغانی است در کوچه و خیابان تحقیرش می کنیم  از هر حقوق انسانی محروم هستند  درس باید پول بدهند بخوانند و دانشگاه می روند  طور دیگری به انها نگاه می شود و متاسفانه انبوهی از تبعیضات در حق انها روا داشته ایم.انگونه که بعض ها می گویند ازدولت نیست بسیاری از این تبعیضات از طرف خود ما است و حتی سیاستهای دولت نیز در راستای  خواستهای مردم است .این تبعیضات وحشتناک است .

ایا دوست داریم اگر ما در جای دیگری غیر از کشور خودمان بودیم اینگونه با ما رفتار می کردند؟قطعا جواب منفی است.به هیچ وجه دوست نداریم برخورد کشور  خارجی با ما این طور باشد بلکه می خواهیم به ما مثل انسان نگاه کنند خودشان انسانند و به ما نیز مثل خودشان نگاه کنند هر حقوقی که برای خود دارند برای ما نیز قرار دهند وتبعیضی قائل نشوند.

موضوع بحثم بیشتر حقوق بشردرایران و خاورمیانه است از اینجا مثال می اورم .همین عربستان نسبت به ما چطور برخورد می کند؟نمی گزارند ما طبق فرهنگ خودمان در انجا عزاداری کنیم یا در قبرستان بقیع هر طور که می خواهیم عمل کنیم .افرادی را می گزارند که با چوب را بزنند.این از کشوری که مهد اسلام می دان خود را و اعتقاد دارد شیوه محمد(ص)را ادامه می دهد.در حالی که در سوئد و سوئیس و هلندو...شما شیعیان به راحتی مسجد و مرکز اسلامی خود را دارید و هر طور که می خواهید عزاداری می کنید.

ما هیچ.شیعیان خود عربستان در چه وضعیتی هستند ؟در بدترین وضعیت حقوق بشری  هر ساله از طرف کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل  مواخذه می شوند ولی انگار نه انگار.

بحرین.اقلیتی بر اکثریت حکم می راند 4.5 کرسی در مجلس به شیعیان داده است افتخار می کند که حقوق بشر را رعایت می کند.در حالی که متاسفانه وقایع سال قبل بدترین وضعیت حقوق بشری را رقم زده بود.

پاکستان.این کشور که الا ماشالا  نقض حقوق انسانی تبعیض و بدرفتاری و..کشورهای خاورمیانه یکی از یکی بدتر

کمی انطرفتر در افریقاوضعیت به همین منوال است.

فرصت کم است و نمی خواهم تمامی موارد را نام ببرم در هر صورت  به حرف اولم بر می گردم حقوق بشر برای کلیه انسانهاست نه قشری گروهی..این را در ماده 2 اعلامیه جهانی حقوق بشر به صراحت می بینید.در مواد دیگر نیز به روشنی  دیده می شود.

این مطلب بالا بسیار مهم است و شالوده و بنیاد حقوق بشر است و ما باید ان را خوب بفهمیم و اموزش دهیم اگر مردم بفهمند که حقوق بشر برای کلیه انسانها بدون هیچ تبعیضی است را ما اسانتر خواهد شد برای بسط و گسترش حقوق بشر در جهان .

پایان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد